راه های جذب مشتری برای رستوران

راه های جذب مشتری برای رستوران

امروزه شغل رستوران داری به یکی از مشاغل پر درآمد تبدیل شده است اما از طرفی برای وارد شدن در این حرفه باید با گروه های مختلفی رقابت داشت. عوامل مختلفی در جذب مشتریان بیشتر و در نتیجه موفقیت در این کسب و کار تاثیر گذار میباشد و ما در این مقاله قصد داریم به عوامل موثر در جلب رضایت مشتری و راه های جذب مشتری برای رستوران بپردازیم.

عوامل موثر در جلب رضایت مشتریان

قطعا اگر در رستوران، فست فود، کترینگ، تهیه غذا یا کافی شاپ خود فاکتور های مختلفی را رعایت نمایید مشتری از مجموعه ی شما راضی خواهد بود و نه تنها مجددا به رستوران شما مراجعه خواهد کرد بلکه دوستان خود را برای امتحان غذای رستورانتان تشویق می کند، عوامل مختلفی در رضایت مشتریان رستوران موثر خواهد بود که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت:

قیمت غذا: همواره سعی کنید بین کیفیت غذا و قیمت آن تعادل مناسبی برقرار کنید، هیچ یک از مشتریان راضی به پرداخت هزینه ای بالا در قبال غذایی بی کیفیت نخواهند بود.

راه های جذب مشتری برای رستوران

طعم و کیفیت غذا: قطعا یکی از عوامل موثر در جلب رضایت مشتری، ارائه ی غذای مطلوب می باشد، با استفاده از مواد اولیه ی تازه و با کیفیت، به کارگیری تجهیزات مرغوب آشپزخانه، استخدام آشپزی ماهر میتوانید غذایی مطلوب به مشتریان خود ارائه دهید.

منوی متنوع: هر چه منوی غذایی متنوع تری داشته باشید در جذب مشتریان موفق تر خواهید بود، سعی کنید سلایق مختلف را در زمان چیدمان منو در نظر بگیرید البته برای داشتن منویی متنوع به تجهیزات بیشتر و فضای بزرگتری نیاز خواهید داشت.

محیط رستوران: چیدمان و دکوراسیون رستوران از دیگر عوامل موثر در جذب مشتری می باشد، بهتر است برای دکور رستوران خود از میز و صندلی های شیک و راحت و دیگر المان هایی که باعث زیباتر دیده شدن محیط میشود استفاده نمایید.

نظافت: رعایت نظافت باید در همه ی بخش های رستوران دیده شود، در نظر گرفتن تمامی موارد بهداشتی در آشپزخانه و در زمان تهیه ی غذا، نظافت ظروف، میز و صندلی ها، کف و دیوار های رستوران و سرویس بهداشتی از جمله مواردی است که مشتریان به آن ها توجه می کنند، همچنین تمیز و آراسته بودن آشپز و پرسنل خدماتی رستوران از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

بیشتر بخوانید: اهمیت نگهداری تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

راه های جذب مشتری برای رستوران

آماده سازی غذا در مقابل مشتری: آشپزخانه ی برخی از رستوران ها به نوعی طراحی شده است که مشتری روند آماده سازی غذای سفارشی خود را مشاهده می کند، این روش میتواند باعث رضایت بسیاری از افراد شده و در نهایت سبب جذب مشتریان بیشتری خواهد شد.

برخورد کارکنان: از دیگر عوامل مهم در جذب مشتری رستوران، برخورد مناسب کارکنان می باشد، قطعا اگر تمامی نکات به خوبی رعایت شود اما پرسنل رستوران رفتار شایسته ای با مشتریان نداشته باشند هیچ زمان در کار خود موفق نخواهید شد.

ایده های جالب برای جذب مشتری رستوران

از آن جایی که تمامی رستوران داران به دنبال روش هایی جهت جذب مشتریان بیشتر و موفقیت در کسب و کار خود هستند ما در ادامه تصمیم گرفتیم به معرفی جذاب ترین ایده ها برای جذب مشتری بیشتر بپردازیم.

فعالیت در شبکه های اجتماعی: امروزه و با توجه به پیشرفت دنیای تکنولوژی، فضای مجازی میتواند تاثیر بسیار مثبتی در رونق کسب و کار ها داشته باشد بهتر است برای معرفی رستوران خود در شبکه های اجتماعی مختلف فعالیت کنید.

راه های جذب مشتری برای رستوران

ارائه ی خدمات ویژه به مشتریان: با قرار دادن پکیج های ویژه برای مشتریان میتوانید در جذب مشتری بیشتر موفق باشید به عنوان مثال در برخی از رستوران ها با خریداری یک پرس غذا، نوشیدنی به صورت رایگان ارائه می شود. همچنین میتوانید خدمات ویژه ای برای مشتریان وفادار خود در نظر بگیرید.

امکان سفارش آنلاین غذا: از دیگر راه های جذب مشتری برای رستوران امکان سفارش آنلاین غذا و ارائه ی خدمات بیرون بر به مشتریان می باشد، اخیرا بسیاری از رستوران ها امکان ارائه ی غذا با آیتم های انتخابی و میزان دلخواه از مواد غذایی را به صورت آنلاین برای مشتریان فراهم کرده اند که قطعا ایده ی خوبی برای جذب مشتری خواهد بود.

راه های جذب مشتری برای رستوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *