اهمیت نگهداری تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

اهمیت نگهداری تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

یکی از عوامل بسیار مهم در رستوران، فست فود، کافی شاپ، کترینگ و تهیه غذا ارائه ی غذای مطلوب و با کیفیت به مشتریان می باشد، یکی از فاکتور های تهیه ی غذای خوشمزه در این کسب و کار ها داشتن لوازم و تجهیزات با کیفیت میباشد به همین دلیل بعد از خرید این لوازم باید به خوبی از آن ها مراقبت شود. ما تصمیم داریم در مقاله ی پیش روی در خصوص اهمیت نگهداری تجهیزات آشپزخانه های صنعتی مطالبی را به شما ارائه دهیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

منبع: تجهیزات آشپزخانه صنعتی دست دوم

مزایای نگهداری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در ادامه به مهم ترین مزایا اهمیت نگهداری تجهیزات آشپزخانه های صنعتی خواهیم پرداخت:

ارائه ی خدمات بهتر: همان طور که اشاره شد سالم بودن تجهیزات آشپزخانه سبب ارائه ی غذایی با کیفیت خواهد شد همچنین در صورتی که تمامی لوازم به خوبی کار کنند غذای مشتری در سریع ترین زمان آماده خواهد شد و این امر رضایت مشتری را در پی خواهد داشت و سبب جذب مشتریان بیشتری نیز می شود.

صرفه جویی در هزینه ها: قطعا اگر به درستی از تجهیزات آشپزخانه های صنعتی نگهداری شود کمتر دچار خرابی خواهد شد و برای تعمیرات نیازی به صرف هزینه های اضافی نخواهید بود.

اهمیت نگهداری تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

فروش تجهیزات: اگر لوازم و تجهیزات به خوبی نگهداری شوند میتوانید بعد از مدتی آن را با قیمتی مناسب به فروش رسانده و تجهیزات جدید تر و مدرن تری خریداری و جایگزین نمایید.

روش های نگهداری از تجهیزات آشپزخانه صنعتی

مراقبت و نگهداری از تجهیزات آشپزخانه های صنعتی، روش های مختلفی دارد که به آن ها خواهیم پرداخت:

تعویض قطعات: برخی از محصولات بعد از مدتی نیاز به تعویض قطعات خواهند داشت این بخش های دستگاه به عنوان قطعات مصرفی شناخته میشوند و باید نسب به تعویض آن ها بعد از مدتی اقدام شود.

نظافت دستگاه ها: محیط آشپزخانه ها پر از چربی، دود، رسوب و… میباشد و تمامی این عوامل به مرور زمان بر کارکرد دستگاه تاثیر منفی خواهد گذاشت و علاوه بر این ظاهر دستگاه را ناخوشایند خواهد کرد، بهتر است بعد از پایان روز کاری تمامی دستگاه ها را تمیز نمایید.

اهمیت نگهداری تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

وارسی دستگاه ها: سعی کنید هر چند وقت یک بار دستگاه های خود را وارسی کرده و کیفیت غذای خروجی را بررسی نمایید.

تعمیر دستگاه ها: ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی دستگاه ها دچار خرابی شوند بهتر است در سریع ترین زمان نسبت به تعمیر آن ها توسط نیرویی متخصص اقدام نمایید. توجه داشته باشید کوچکترین مشکل به وجود آمده را جدی گرفته و با تعمیر کار مربوطه تماس بگیرید.

عوامل خرابی تجهیزات آشپزخانه صنعتی

فاکتور های مختلفی در خرابی یک محصول نقش دارند برخی از این عوامل عبارتند از:

بی توجهی به سرویس به موقع: همان طور که اشاره شد لازم است تا تجهیزات آشپزخانه به طور مرتب سرویس و یا در صورت نیاز قطعات آن تعویض شوند در صورت بی توجهی به این مورد، دستگاه عمر مفید کوتاه تری خواهد داشت.

اهمیت نگهداری تجهیزات آشپزخانه های صنعتی

استفاده از تجهیزات به مدت طولانی: خرابی دستگاه بعد از مدتی کارکرد امری اجتناب ناپذیر خواهد بود اما اگر بیش از حد توان محصول از آن استفاده شود، خیلی زود تر دچار خرابی می شود.

پرسنل غیر حرفه ای: در صورتی که پرسنل روش کار با دستگاه را نداند، با استفاده ی نادرست از آن، باعث خرابی محصول خواهد شد.

استفاده ی نامناسب از دستگاه: از دیگر عوامل موثر در خرابی دستگاه ها روشن بودن دستگاه در زمان هایی که از آن استفاده نمیشود باعث خرابی محصول خواهد شد.

عدم نظافت دستگاه: توجه نداشتن به نظافت و تمیزی دستگاه سبب اختلال در عملکرد محصول و در نتیجه خرابی آن می شود. لازم است تا با توجه به جنس دستگاه از شوینده های مناسب برای تمیز کردن آن ها استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *