انواع فر ساندویچی

انواع فر ساندویچی

فر ساندویچی یکی از تجهیزات و ملزومات اساسی در ساندویچی ها، فست فود ها و کافی شاپ ها می باشد، این فر در انواع مختلفی تولید و در بازار عرضه می شود، ما تصمیم داریم در این مقاله به معرفی انواع فر ساندویچی و ویژگی های آن بپردازیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انتخاب بهترین فر ساندویچی

فر ساندویچی یکی از اصلی ترین تجهیزات فست فود دست دوم بوده که در خرید آن باید دقت شود، بهتر است فر های ساندویچی دارای بدنه ای استیل باشند، چرا که در فضای مرطوب آشپزخانه دچار خوردگی یا زنگ زدگی نشده و علاوه بر این در صورتی که جنس فر ساندویچ استیل باشد شست و شوی آن ساده تر خواهد بود. وجود پایه های استیل، وجود شیشه و امکان سفارشی سازی محصول از دیگر ویژگی های یک فر ساندویچی خوب می باشد.

انواع فر های ساندویچی

معمولا فر های ساندویچی به انواع ذیل تقسیم می شوند:

  • فر ساندویچی 3 کاره

امکانات: بن ماری، سینی چدنی، سینی ذغالی

  • فر ساندویچی 4 کاره

امکانات: گریل روغنی، رویه چدنی، سرخ کن، شعله

  • فر ساندویچی 6 کاره

امکانات: سینی چدنی، بن ماری، گریل ذغالی، شعله، فر پیتزا

  • فر ساندویچی 7 کاره

امکانات: 2 بن ماری، گریل روغنی، گریل چدنی، شعله، سرخ کن، فر

  • فر ساندویچی 8 کاره

امکانات: 4 بن ماری، 3 سینی چدنی، شعله، کابینت

انواع فر ساندویچی

فر ساندویچ مرکب

فر های ساندویچ مرکب یا چند کاره برای کسب و کار هایی که تعداد مشتریان زیاد و منویی متنوع دارند بسیار مناسب است علاوه بر این اگر آشپزخانه ای کوچک دارید خرید فر ساندویچی چند کاره را به شما توصیه میکنیم چرا که علاوه بر استفاده ی بهینه از فضا میتوانید حداکثر کارایی را از این فر انتظار داشته باشید.

فر ساندویچی با هود یا بدون هود

یکی از تفاوت های فر های ساندویچی داشتن هود می باشد، برخی از فر های ساندویچ با هود تولید شده که جهت تهویه ی فضای آشپزخانه مناسب تر خواهد بود، همان طور که میدانید وجود هود در این محصول از ایجاد چربی در محیط آشپزخانه جلوگیری کرده و به همین دلیل سبب افزایش طول عمر دیگر تجهیزات خواهد شد. همچنین معمولا فر های ساندویچ در صورت درخواست مشتری به صورت فر دار نیز ساخته شده و آشپز میتواند در صورت نیاز انواع پیتزا را در منوی غذایی خود قرار دهد.

کاربرد بخش های مختلف فر ساندویچی

سرخ کن: این بخش دارای لگن بن ماری بوده و برای سرخ کردن انواع مواد غذایی مانند هات داگ، فلافل، سیب زمینی و … استفاده می شود.

شعله: از این بخش به جهت پخت مواد غذایی مختلف، تهیه ی آب جوش و انواع سس ها استفاده می شود.

گریل: همان طور که مشخص است این بخش از فر های ساندویچی به جهت گریل کردن گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات مورد استفاده قرار می گیرد.

گریل ذغالی: معمولا این قسمت برای تهیه ی انواع برگر های ذغالی به کار گرفته می شود.

فر پیتزا: همان طور که مشخص است برای تهیه ی انواع پیتزا در برخی از فر های ساندویچی این بخش تعبیه شده است.

انواع فر ساندویچی

فر ساندویچی دست دوم

فر های ساندویچی که به صورت دست دوم به فروش میرسند باید بدنه ی سالم و بدون زنگ زدگی داشته باشند همچنین تمامی امکانات آن شامل صفحه چدنی، شعله، سرخ کن و… باید سالم بوده و کارایی لازم را داشته باشند، تمامی این عوامل در قیمت فر ساندویچی دست دوم موثر است.

سخن پایانی

ما در این مقاله به معرفی انواع فر ساندویچی و امکانات آن پرداختیم همان طور که اشاره شده لازم است تا با توجه به ظرفیت آشپزخانه و منوی غذایی که قصد دارید به مشتریان خود ارائه میدهید برای خرید این محصول اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *