خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی دست دوم

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی دست دوم

قطعا یکی از مهم ترین مراحل راه اندازی رستوران، فست فود، کافی شاپ، کترینگ و به طور کلی آشپزخانه های صنعتی خرید تجهیزات و لوازم می باشد، تهیه ی این تجهیزات به عوامل مختلفی بستگی دارد اما یک گزینه ی مناسب برای افرادی که با بودجه ی کم قصد راه اندازی این کسب و کار را دارند خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی دست دوم میباشد و ما قصد داریم در ادامه ی این مقاله در این خصوص توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

فاکتور های مهم در خرید تجهیزات

عوامل و فاکتور های مهمی در خریداری تجهیزات آشپزخانه های صنعتی نقش دارند که از مهم ترین آن ها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

نوع کاربری آشپزخانه: اولین فاکتور در خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی نوع کاربری آن است توجه به این نکته که قصد دارید رستوران، فست فود، کترینگ، تهیه غذا، کبابی، سفره خانه و… راه اندازی کنید در خرید تجهیزات نقش اساسی دارد، چرا که هر یک از این کسب و کار ها علاوه بر لوازم عمومی مانند (سینک، یخچال، کابینت، هود و میز کار) نیاز به تجهیزات مخصوصی خواهند داشت.

منوی غذا: دومین فاکتور در خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی توجه به این موضوع است که قصد دارید چه منویی را به مشتریان خود ارائه دهید، تصمیم دارید غذای سرد یا گرم سرو نمایید.

فضای آشپزخانه: این که ظرفیت و متراژ آشپزخانه چقدر است قطعا در خریداری تجهیزات الزامی است در صورتی که آشپزخانه کوچک باشد باید از تجهیزات چند کاره یا رومیزی استفاده کرده تا بتوان فضای موجود را به بهینه ترین حالت ممکن به کار گرفت.

خروجی رستوران: این فاکتور به معنای تعداد مشتریانی است که قصد دارید به آن ها خدمات ارائه دهید این موضوع که سالن رستوران یا فست فود شما چقدر ظرفیت دارد و تخمین اینکه چه تعداد مشتری در طول روز خواهید داشت یا اینکه آیا میخواهید سرویس بیرون بر داشته باشید یا خیر در خرید لوازم و تجهیزات ضروری می باشد.

بودجه: از دیگر عوامل مهم در خریداری تجهیزات آشپزخانه، میزان بودجه ای است که برای این کار در نظر گرفته اید. اگر بودجه ی کمی دارید بهتر است برای خرید لوازم و تجهیزات به صورت دست دوم اقدام کنید.

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی دست دوم

تجهیزات آشپزخانه صنعتی دست دوم

بسیاری از تجهیزات آشپزخانه های صنعتی دست دوم هنوز کیفیت و کارایی لازم را دارند و به دلایل مختلف مانند تنوع و خرید تجهیزات مدرن تر توسط صاحبان آن به فروش میرسند، خرید این نوع تجهیزات برای بسیاری از افراد که هزینه ی خرید لوازم نو را ندارند مناسب می باشد.

نکات مهم در خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی دست دوم

از جمله مهم ترین نکات برای خرید لوازم دست دوم این است که محصول مورد نظر کارایی خود را داشته باشد، از لحاظ ظاهری تمیز و سالم و از لحاظ فنی بی عیب و نقص باشد.

به عنوان مثال در خرید میز کار، رویه و پایه های میز باید سالم باشد، اگر قصد خرید لوازم برقی در آشپزخانه را دارید سیم ها و المنت دستگاه باید بررسی شوند، دستگاه های برودتی باید سرمای مورد نیاز را جهت جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی تامین نمایند، خمیرگیر های دست دوم باید دیگ و پارویی سالمی داشته و محصولات گازی باید دارای شیر های گاز استاندارد و بدون نشتی باشند.

خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی دست دوم

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم به مهم ترین فاکتور های راه اندازی آشپزخانه های صنعتی بپردازیم و در خصوص اقتصادی ترین روش راه اندازی این کسب و کار اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم، اما نکته ی مهمی که حتما باید به آن توجه داشته باشید خریداری محصول از مجموعه های مطمئن میباشد چرا که در صورت خریداری محصول دست دوم بی کیفیت قطعا مستلزم هزینه های اضافی خواهید شد، مجموعه ی استیل سنتر در جهت رضایت مشتریان و برای افرادی که تصمیم دارند با هزینه ای کم، کسب و کار جدیدی راه اندازی کنند اقدام به خرید و فروش تجهیزات آشپزخانه صنعتی دست دوم کرده است. ویژگی و شرایط محصولات را میتوانید در تجهیزات رستوران دست دوم و تجهیزات فست فود دست دوم مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *